Veelgestelde vragen

Heldere antwoorden op jouw vragen

We hebben de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen verzameld. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel jouw vraag hier

Over medicatie bestellen en ontvangen

Wij houden ook niet van wachten

Wij houden ook niet van wachten

Onze Appo afhaalpunten vind je in heel Nederland. Vanuit onze vestigingen leveren wij je medicijnen via die afhaalpunten.

Is Appo jouw apotheek voor infuustherapie of TPV thuis, endo-medicatie, PrEP of een andere gespecialiseerde therapie? Dan zorgen onze collega's in Roosendaal ervoor dat je je medicatie en eventuele hulpmiddelen thuis ontvangt.

Zeker. Dat regelen we graag voor je. Tijdens het intakegesprek met onze apothekersassistente maken we het in orde. Ook als je deze medicijnen nu al via de lokale apotheek ontvangt. Heb je jouw intakegesprek al gehad? Chat, bel of mail ons even. Dan doen we het alsnog.

Jouw arts vermeldt op het recept als je direct met de medicijnen moet beginnen. Dan leveren we het kosteloos dezelfde dag op het Appo afhaalpunt. Medicatie die we nog moeten bereiden, leveren we binnen 4 uur. Overal in Nederland (Waddeneilanden in overleg). Je mag ons altijd even bellen om jezelf te verzekeren dat wij met spoed leveren.

Zodra wij een recept hebben ontvangen, gaan we meteen voor je aan de slag. Een apothekersassistent neemt meestal dezelfde werkdag nog contact met je op om het gebruik van de medicijnen door te nemen.

Mijn vraag staat hier niet bij

Over inschrijven en overstappen

Wij geloven dat het anders kan

Wij geloven dat het anders kan

Ja, je kunt bij meerdere apotheken tegelijkertijd ingeschreven staan. Jij kiest van wie je welke medicatie wil ontvangen. Je bent welkom bij Appo.

Als je je bij ons inschrijft en ons toestemming geeft voor de medicatiecontrole, vragen wij jouw apotheek de bestaande recepten naar ons te sturen. Het is altijd goed om nog even bij jouw (huis)arts aan te geven dat Appo jouw apotheek is als een nieuw recept wordt uitgeschreven. Hier vind je alle gegevens die de arts. nodig heeft.

Mijn vraag staat hier niet bij

Over vergoeding en kosten

Je hebt wel wat beters te doen

Je hebt wel wat beters te doen

Wij regelen alles voor je, dus ook de declaratie bij jouw zorgverzekeraar. We hebben contracten met alle zorgverzekeraars. Wordt jouw geneesmiddel niet of gedeeltelijk vergoed, dan ontvang je van ons vooraf bericht.

Op www.medicijnkosten.nl zie je precies of jouw medicatie (gedeeltelijk) vergoed wordt. Wij declareren rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar. Het merendeel van de medicatie die wordt voorgeschreven wordt vergoed. Hiervoor geldt wel een eigen risico. Wordt de medicatie niet vergoed, bijvoorbeeld omdat je niet aanvullend verzekerd bent of omdat het receptgeneesmiddel niet wordt vergoed vanuit de basisverzekering, dan brengen wij de kosten bij jou in rekening. Dat geldt ook als er een eigen bijdrage wordt gevraagd. We informeren je vooraf.

Mijn vraag staat hier niet bij

Over Appo als apotheek

Slimmer, sneller, beter

Slimmer, sneller, beter

Appo levert alle geneesmiddelen op recept, dus ook kostbare medicatie, medicatie die onder de opiumwet vallen of medicatie met speciale bewaarcondities, zoals gekoeld transport.



Alle artsen in Nederland kunnen medicatie voorschrijven en laten leveren via Appo.

Ja. Appo heeft contracten gesloten met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Wij declareren direct bij jouw verzekeraar, zodat jij daar geen gedoe van hebt.

Wij controleren of je de medicijnen zonder problemen en risico’s kunt gebruiken. Hiervoor checken wij ons Apotheek Informatie Systeem (AIS) en het Landelijk Schakelpunt (LSP). Hiervoor is nodig dat je ons hiervoor eenmalig toestemming geeft. We vragen je hiernaar bij je inschrijving. Bij vragen of twijfels over jouw medicatie, stemmen we de medicatie altijd af met jouw arts.

Wij hebben beroepsgeheim. Alles wat je ons vertelt, is compleet vertrouwelijk. Er luisteren geen andere klanten mee omdat wij het medicijngebruik telefonisch met je doornemen. Wij werken volgens de AVG en de aanvullende bepalingen voor de zorg. Lees ook onze privacyverklaring.

Mijn vraag staat hier niet bij